fbpx

עורך דין חדלות פירעון

עורך דין חדלות פירעון הוא הגורם שצפוי ללוות אתכם מתחילת התהליך, להמליץ לכם כיצד לפעול ובעיקר לדאוג שתסיימו את חובותיכם כך שהעבר הכלכלי הגרוע יישאר מאחור ותוכלו לפתוח דף נקי וחדש מבחינה פיננסית.

קורסים תחת הנטל הכלכלי

אל הליכי חדלות הפירעון מגיעים אנשים רבים אחרי שהרגישו איך הקרקע נשמטת להם מתחת לרגליים.

במשך שנים הם עבדו קשה ואולי גם חסכו, צברו רכוש ונכסים ואז ראו איך באבחת חרב אחת כל הכספים שברשותם מתמוססים בזה אחר זה, למרות הניסיונות להתמודד עם החובות שהולכים ותופחים ללא הצלחה.

במקרים שבהם החובות הולכים ונצברים עד כדי הבנה כי לא ניתן עוד להמשיך לכסות אותם, או כאשר נוקטים בהליכים משפטיים, רצוי ליצור קשר עם עורך דין חדלות פירעון שיספק מענה, הכוונה וגם ליווי להתמודדות טובה עם הסוגיה, כאשר אחת האפשרויות שעומדות בפני חייבים מסוימים היא הכניסה להליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי.


ראוי לציין שלא רק אנשים פרטיים ובעלי משפחות נתקלים בבורות כלכליים שאי אפשר להתמודד איתם עוד. לכן במידה ונקלעתם לחובות כספיים חשוב לפנות לעורך דין חדלות פירעון אשר יתן את המענה הנדרש.

גם עסקים קטנים וחברות בכל סדרי הגודל נקלעים למשברים כלכליים עמוקים ונאלצים להיסגר מסיבות שונות. גם הם סובלים מנקיטת הליכים משפטיים כנגדם ומסנקציות שונות המלוות בצווים, עיקולים והגבלות.

עורך דין חדלות פירעון

יתרונות עורך דין חדלות פירעון

לעורך הדין המייצג בהליכי חדלות פירעון אמור להיות ניסיון עשיר בהליכי פשיטות רגל וחדלות פירעון, לרבות בקיאות עצומה בחוקי הוצאה לפועל והיכרות עם פסיקות שונות שדנו בסוגיות שונות בנוגע להליך עצמו והתנהלותו.

עורך הדין חדלות פירעון הוא גורם שיוכל לזהות, בין היתר, מצב שבו הלקוח זקוק להליכי חדלות הפירעון. אנשים רבים פונים לייעוץ משפטי לאחר שקיבלו מכתבי התראה מהוצאה לפועל או שקיבלו עיקול והגבלות שונות.

הם מעוניינים למצוא דרך להסדיר את חובותיהם אך בשיחת הייעוץ מגלים כי גובה החובות שלהם עולה על כמות הנכסים הקיימים כך שגובה ההחזר, ללא קשר לזמן שיחלוף, לא יצליח לכסות אותם.

אדם שעורך דינו ממליץ להיכנס להליכי חדלות הפירעון יוכל להביא גם למצב של הפסקת כל ההליכים המשפטיים נגדו ולהקפאת החובות הקיימים.

מצב זה מייתר את עיקול המשכורת או חשבון הבנק וכך ימנע מצבירה של ריביות ואגרות שונות. לכן ברגע שעורך הדין חדלות פירעון מזהה סחרור כלכלי שקיים ללקוח שלו, ייתכן והוא יכוון אותו לאפשרות של חדלות פירעון ובכפוף להתאמתו להליך והייעוץ המשפטי שקיבל.

עורך הדין חדלות פירעון יוכל עוד לפני כן לשאוף להסדרים עם הנושים לצורך הפחתת החוב הקיים, פריסה לתשלומים מחדש או תשלום חלקי כלשהו במועד ההסדר, מה שעשוי למנוע את הצורך להיכנס להליכי חדלות פירעון.

ההליך יש לזכור, מונע מהחייב לקבל הלוואות, אשראי ושיקים ומחייב אותו בצו עיכוב יציאה מהארץ. אם יושג הסדר קודם מול הנושים, ייתכן ויהיה אפשר להימנע מכל אלה.

 

התאמת החייבים להליכי חדלות הפירעון

להליכי חדלות הפירעון ושיקום כלכלי יש יתרונות מובהקים: החייבים מקבלים בצו משפטי תוכנית מפורטת ומקיפה להחזר חובותיהם על סמך נסיבות אישיות משתנות כמו גיל, מצב בריאותי, גובה ההכנסות וההוצאות, השכלה ומספר ילדים.

החייבים שמנהלים עסקים יוכלו להמשיך לנהל את העסק שלהם תוך כדי ההליך ובמקרים מסוימים גם לשמור על נכסים שכבר צברו כמו דירה או קרן מנהלים.

כאשר ההליך מתבצע כראוי, החייב מקבל בסופו של דבר הפטר המורה על הפסקת התשלומים לקופת הפירעון והתפטרות מהחובות הישנים לחלוטין.

היתרה שטרם כוסתה תימחק וכך יוכלו החייבים לפתוח פרק כלכלי חדש בחייהם ללא כתם שחור בעברם הפיננסי וללא חובות נוספים.

קבלת ההפטר מתרחשת רק כאשר החייב עומד בפועל בכל מה שתוכנית חדלות הפירעון והשיקום הכלכלי דרשה ממנו וכל עוד הוא פועל בשיתוף פעולה מלא ובתום לב על מנת לסיים את חובותיו.

בהקשר זה, חשוב שלא לבצע טעויות שעשויה להיות להן השפעה שלילית ואולי גם בלתי ניתנת לשינוי לגבי ההפטר ולכן רצוי שיהיה עו"ד מקצועי ברקע, שיוכל לכוון ולייעץ לחייב גם לאורך התקופה עצמה.

 

יתרונות וחסרונות הליך חדלות פירעון

כמו לכל דבר בחיינו, גם לחדלות הפירעון קיימים יתרונות וחסרונות. ההליך מאפשר לסיים תוך פרק זמן יחסית קצר את כל החובות, גם אם הם עומדים על אלפי או מיליוני שקלים. במקביל לתחילת ההליך מוסרים גם כל העיקולים וההגבלות כך שהחייב שב באופן מיידי למסלול חייו השגרתי.

מסגרת ההליך מחייבת עמידה מלאה בצו התשלומים החודשי ובדיווח הוצאות והכנסות אחת לחודשיים, כאשר הוא מתנהל בבנק ביתרת זכות בלבד מבלי שתהיה לו האפשרות להיכנס ליתרת חובה.

החיסרון המרכזי של הליכים אלו הוא ההכתמה שלהם את היסטוריית האשראי. אמנם הליך חדלות הפירעון יוצר תדמית נקייה ונורמטיבית יותר לחייבים מאשר פשיטת הרגל, אך גם כאן ייתכן והבנקים לא יאשרו מסגרת אשראי או הלוואות למשך כמה שנים לפחות.

מצד שני, גם לפני הכניסה לתהליך נחסמו בפני החייב האפשרויות הללו כך שצריך להיות מודעים לסוגיה, אך היא לא אמורה למנוע כניסה להליכי חדלות הפירעון.

 

האם אפשר למנוע חדלות פירעון?

רצוי לטפל בחובות עוד בשלבים הראשוניים, לפני שיצברו ריביות וכפלי קנסות ויגיעו לסכומים גבוהים מידי.

כאשר החייב מודע ליכולתו האפשרית להחזיר או לא להחזיר את חובותיו כבר מתחילת הדרך, עורך הדין יוכל לסייע לו במספר דרכי פעולה אפשריות מול הנושים ולשכת ההוצאה לפועל כדי להסיר הגבלות או למנוע את היווצרותן.

כאשר החייב מנסה באמצעות עורך דין חדלות פירעון לנסות ולפתור את בעיית החוב, כך הנושים עצמם ינסו לבוא יותר לקראת החייב ולהתגמש בכיסוי החוב שלו.

עורך דין חדלות פירעון מיומן ומנוסה שמקבל אליו חייבים שנקלעו לקשיים כלכליים וכעת נפתחו להם תיקים בהוצאה לפועל יודעים כיצד ללמוד מדברי האדם עצמו לגבי טיב ההסתבכות שלו וכיצד הגיע למצבו הכלכלי הנוכחי.

רק לאחר שעורך הדין לומד היטב את הלקוח ומבין את מניעיו, הוא יכול להמליץ לו לפעול בכמה אפשרויות שונות, כמו למשל הסדרים עם הנושים, איחוד תיקים או הליכי חדלות פירעון.

לכל אחת מהאפשרויות אמור עורך הדין לפרט את כל הסיכונים והסיכויים האפשריים ולספק ייעוץ בנוגע לכל דרך פעולה, כך שהוא יוכל להבין בדיוק כיצד להתמודד באותה הסוגיה ומה צפוי לו.

עורך הדין חדלות פירעון הוא גורם שמכיר את צדה השני של המערכת ויודע כיצד לפעול מולה גם ברמת הליווי האישי למשא ומתן מול הנושים, פגישות כינוס נכסים, חקירות יכולת, דיונים משפטיים ועוד.

 

זכרו:

הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי מספקים חבל הצלה משמעותי אך דורשים עמידה מלאה בתנאים כדי לסיים אותם בהצלחה.

לאור התקופה האחרונה שבה עלתה משמעותית כמות הפניות להליכי חדלות פירעון, חשוב לוודא שהתוכנית מתאימה לחייב ושהוא מסוגל לעמוד בה, או שיהיה צורך למצוא עבורו פתרונות אחרים ויצירתיים ליציאה מהמשבר.

 

במשרד עורכי הדין מזור קנפו ושות' תקבלו מענה מקיף, מקצועי ואישי לכל התלבטות קיימת בנוגע להליכי חדלות הפירעון.

גם אם אתם נמצאים בתוך ההליך ומעוניינים לקבל סיוע וייעוץ משפטי בכל סוגיה שעולה בנושא, תוכלו לקבל מענה מהיר ואיכותי שנשען על שנים של ניסיון בעשייה מול לשכות ההוצאה לפועל ומאפשר לחייבים לצאת מהמשבר הכלכלי ולצאת לדרך חדשה.

המושג חדלות פירעון מתייחס למצב כלכלי שבו חייב אינו יכול לשלם את מלוא חובותיו בזמן הדרוש (אינו יכול לפרוע את חובותיו), או כאשר הסכום של חובות החייב גדול משווי הנכסים שעומדים לרשותו. במצב זה, החייב יכול לפנות להליך חדלות פירעון, במטרה להביא לשיקום מצבו הכלכלי בהקדם.

היתרון הבולט של הליך חדלות הפירעון הוא היכולת להשתקם כלכלית. במהלך ההליך החייב מקבל תוכנית מפורטת שמטרתה החזר חובותיו, ולאחר מיצוי התוכנית, היתרה של החובות שטרם כוסתה תוכל להימחק לחלוטין – כך שהחייב יוכל לפתוח בפרק כלכלי חדש בחייו, ללא החובות שהיו לו לפני ההליך.

עורך דין חדלות פירעון הוא הגורם המקצועי והמוסמך לסייע לחייבים אשר נקלעו למצב כלכלי קשה, וזקוקים לייעוץ משפטי בנוגע למצבם. עורך הדין יוכל להשתמש בניסיונו הרב מול הוצאה לפועל ומול שלל הגורמים המעורבים בהליך, על מנת לגרום לחייב "לצאת מהבוץ" הכלכלי ולסגור את חובותיו.

חדלות פירעון לרוב תגיע כאשר החייב לא נמצא במעקב אחר חובותיו, ולא מסדיר את כל החובות והתשלומים כאשר הם עדיין בשלביהם הראשונים. דרך מומלצת לנסות ולהימנע מכניסה למצב של חדלות פירעון היא להיות במעקב, לדאוג לתוכנית כלכלית מסודרת ולהשתדל להיצמד אליה עד כמה שניתן.

משרד עורכי דין לויטה מזור קנפו ושות'

משרד עורכי דין לויטה מזור קנפו ושות'

משרד לויטה-מזור ושות', עורכי דין ונוטריון, מציע ללקוחותיו מעטפת כוללת של שירותים משפטיים וייצוג משפטי בתחום הנדל"ן והמשפט האזרחי-מסחרי. המשרד, עם ניסיון עשיר ומוכח בשני תחומים אלה, נותן דגש, במסגרת שירותיו, למקצועיות ברמה גבוהה, התאמה מדויקת ונכונה לצרכי הלקוח ולליווי אישי וצמוד לאורך כל הדרך.