fbpx

עורך דין פשיטת רגל למסעדנים

בעלי מסעדה ופושטים רגל? עורך דין פשיטת רגל למסעדנים זה האדם שאתם צריכים לידכם עכשיו. אפשר לעבור את הדרך הזאת בשלום, בצורה שתוציא אתכם חזקים יותר ותאפשר לכם להיבנות כלכלית מחדש. נכון, בחיים יש צעדים נעימים וצעדים מאתגרים יותר, אבל מה שמשותף לכולם הוא שצריך לדעת איך לעשות אותם נכון.

פשיטת רגל – צעד נפוץ בקרב מסעדנים

מסעדות בארץ זה עסק קשוח. כמעט כל יום צצה פה מסעדה חדשה, וכמה מטר ממנה נסגרת מסעדה אחרת. אז נכון, פשיטת רגל נפוצה יחסית כשמדובר במסעדנים, אבל זה לא בדיוק הופך אותה לקלה יותר. השלב המורכב ביותר בפשיטת רגל למסעדנים הוא הגשת הבקשה להליך פשיטת רגל – או בכינויו החדש: חדלות פירעון.

 

מהי פשיטת רגל למסעדנים?

פשיטת רגל היא תהליך שהחוק מציע למסעדנים ששקעו בחובות, ואין להם מספיק הכנסות כדי לשלם אותם. זהו תהליך שבו נעשה מאמץ מקסימלי להגיע לאיזון המושלם עבור 2 הכיוונים:

מצד אחד, לאפשר למסעדן פושט הרגל להמשיך את חייו ללא השעבוד של החובות. זה אומר שחשבון הבנק שלו לא מעוקל, ורישיון הנהיגה שלו לא נשלל. מצד שני לשלם כמה שיותר מסכום החובות לנושים השונים – לבנק, לביטוח לאומי, למלווים שונים, ועוד.

עורך דין פשיטת רגל למסעדנים
עורך דין פשיטת רגל למסעדנים

כדי להגיע למצב הזה, החוק מאפשר למסעדן שפושט רגל לשלם רק את סכומי כסף האפשריים עבורו, בהתחשב בהכנסות שלו ובהוצאות הכרחיות. סכומי כסף אלו ישולמו על ידו לקופת הכינוס, ובתמורה להם ימחקו כל חובותיו. ע"פ רוב, סך התשלום לקופת הכינוס נמוך משמעותית מכלל הסכום של החובות השונים.

גם נכסים של פושט הרגל מכונסים לקופת הנשייה, ונמכרים לטובת הנושים. נכסים אלו לא יהיו חפצים הכרחיים. במקרים נדירים מכנסים לקופה את דירת המגורים של החייב. החוק מגביל את התנאים לכך ודורש פתרון חלופי סביר כתנאי הכרחי.

מתי פשיטת רגל היא האופציה הטובה ביותר למסעדנים?

נקדים ונאמר, שבשנת 2018 התבטלה הפקודה לפשיטת רגל ובמקומה חל כיום החוק החדש: חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי. וזה לא רק שם יפה יותר: החוק הזה אופטימי הרבה יותר מהקודם. למשל, ע"פ החוק החדש כל התהליך מקוצר ועומד על 9-12 חודשים, במקום על 18 חודשים כמו בעבר.

אז למעשה, את המילים פשיטת רגל יש להחליף במילים חדלות פירעון.

מהי חדלות פירעון? החוק מגדיר זאת כך: "מצב כלכלי שבו חייב אינו יכול לשלם את חובותיו במועדם… או שהתחייבויות החייב, לרבות התחייבויות עתידיות ומותנות שלו, עולות על שווי נכסיו".

כלומר: מסעדנים ששקועים בחובות ואין צפי שהמסעדה תכניס להם סכום שיוכל לסגור את החובות, יכולים להגיע לחדלות פירעון – להפסיק להיות חייבים לנושים, ולהתחיל בשיקום כלכלי. כי חובות, בדרך כלל, לא נוהגים להיעלם סתם כך. להפך, יש להם נטייה מעצבנת להישאר ואף לגדול ולהתעצם, ללחוץ על החייב יותר ויותר עד כדי איבוד נשימה…

אז לא יעזור להתעלם, לעצום עיניים ולחכות שהכסף יפול מהשמיים. עדיף לקבל החלטה קשה, לעשות מעשה אמיץ – ולגמור עם הסיפור. מכל כישלון אפשר להיבנות, ולצאת מחושלים וחכמים יותר.

 

עורך דין פשיטת רגל למסעדנים – בכל שלב בתהליך המאתגר

אז אם כבר בחרתם בפשיטת רגל, הכי חשוב שתעשו את זה נכון.

 

למה?

  • כדי שהתהליך יהיה כמה שיותר קצר
  • כדי שתצאו עם מינימום נזקים
  • כדי שתצאו עם מקסימום אפשרויות להתחיל חיים כלכליים חדשים

 

כדי שכל אלו יקרו, עורך דין פשיטת רגל למסעדנים שייצג אתכם ייתן לכם שירות רחב שניתן לחלקו ל-2 סוגים: שירות של ייעוץ ושירות של ייצוג.

 

שירות של ייעוץ

במסגרת שירות של ייעוץ עורך דין מעולה ילווה אתכם בכל בחירה, וימליץ לכם איך לעשות כל דבר בדיוק. מתוך ניסיונו עם מסעדנים רבים במצבים דומים לשלכם, הוא ידע לנתח היטב את מצבכם הכלכלי. עו"ד מבריק באמת הוא כזה שיודע לראות את התמונה הכוללת, ולא רק את הכאן והעכשיו. למשל, אם יש לכם דירה או ירושה עתידית, הוא ימליץ לכם על הסדר חוב או איחוד תיקים, לצד פשיטת הרגל. בנוסף, הוא ייעץ לכם איך לגשת לדיונים, אילו טפסים להציג לצד הבקשה לחדלות פירעון, ועוד.

 

שירות של ייצוג

במהלך הייצוג שלכם, עורך הדין שלכם צריך להיות מוביל ומשכנע. עליו להוכיח שאתם אכן במצב המצדיק את קבלת הבקשה שלכם, ושכדאי לתת לכם הזדמנות שכן להבא לא תיקלעו יותר למצב זה. הוא ידע לספר על הוצאות חיוניות, כדי שיתחשבו בכם ויקצבו לכם סכום מינימלי לקופת הכינוס.

בנוסף, כאדם משפיע ומרשים הוא ידע לזרז הליכים ולגרום לתפקוד יעיל של המערכת, שתקצר את התהליך למינימום האפשרי. חשוב להדגיש! לא הכל בידיו של עורך הדין. רשות ההוצאה לפועל עמוסה ביותר והסחבת שם חוגגת, כך שלא תמיד עורך הדין יכול להזיז את העניינים שם. לא הכל בידיו. עם זאת, השפעה של עורך דין טוב בהחלט יכולה להיות מבורכת.

 

השלבים בהליך פשיטת רגל למסעדנים

הגשת בקשה מפורטת להליך חדלות פירעון, לרשות ההוצאה לפועל

כדי שבקשתכם תתקבל, עליה להראות תנאים מסוימים. עורך דין מומחה הבקיא בפרטי החוק הקטנים ידע לכלול את הקריטריונים הדרושים בבקשה.

 

צו כינוס

צו לפתיחת הליכים. כדי שהחובות שלכם ימחקו ואתם לא תקרסו כלכלית, החוק קובע כי עליכם לשלם סכום חודשי מסוים לקופת הכינוס. סך כל סכומי הכסף בקופת הכינוס נמוכים בדרך כלל משמעותית מסכומי החובות המצטברים ועולים בריביות. הכספים המצטברים בקופה הזו יועברו לידי הנושים שלכם.

 

כיצד קובע בית המשפט כמה כסף תשלמו כל חודש?

החישוב נערך באופן הומני ומתחשב ככל שניתן. מחשבים את סך כל ההכנסות שלכם (כולל של בן/בת זוג, לפי עקרון התא המשפחתי). ממנו מפחיתים הוצאות הכרחיות בהתאם למצבכם האישי – הרפואי והמשפחתי (למשל, גני ילדים ושירותי בריאות). הכסף הנותר יעבור לקופת הכינוס. הסכום המינימלי לתשלום הוא 150 ש"ח לחודש.

 

מה עוד עובר לקופת הכינוס? – כינוס נכסים

כונס הנכסים הוא ממונה מטעם המדינה להעברת נכסים יקרי ערך שברשותכם לקופת הכינוס. הנכסים הללו יימכרו, וכסף המכירה ישולם אף הוא לנושים. נכסים יקרי ערך אלו הם בדרך כלל רכבים, וכלי ערך אחרים שברשותכם. את דירת המגורים שלכם כמעט בשום מקרה לא ישעבדו לנושים, למרות שזה יכול לסייע בפירעון החוב. החוק מגביל מאוד כינוס של דירת מגורים, וגם דורש פתרון מגורים חילופי הגון בקרבת מקום.

 

דיון בבית המשפט או בלשכת הוצאה לפועל

כאן אתם צריכים עורך דין פשיטת רגל למסעדנים, שמומחה ספציפית בפשיטות רגל ומכיר היטב את עולם המסעדנים – כך שהוא יוכל לייצג אתכם באופן המשכנע ביותר.

 

צו הפטר

לאחר שלושת השלבים הללו, תקבלו את הצו הנכסף: צו הפטר. זהו הצו הפוטר אתכם מתשלום החובות, ומאפשר לכם לעבור את התקופה הקשה של צמצום כלכלי כשאתם עם הפנים קדימה: רואים את הסוף ומסוגלים להשתקם.

 

מה שלא מחסל – מחשל, ומכל קושי אפשר להיבנות. גם אם קיבלנו החלטה פזיזה או שסתם כך, המזל פשוט לא שיחק לנו – נוכל לצאת מהסיפור הזה חכמים יותר. לא להתפתות לעשות הכל בעצמנו, לחסוך בשקלים ולאבד סכומים משמעותיים באמת. בחרו בעורך הדין המומלץ ביותר, זה ששמעתם עליו בעצמכם מחברים. רק עורך דין פשיטת רגל שכבר ליווה מסעדנים רבים ידע להבין את כל ההשלכות של כל החלטה שלכם, לייעץ לכם בחכמה ולייצג אתכם בכבוד.

מסעדנים אשר החובות שלהם עולות על ההכנסות שלהם, ולא מסוגלים לפרוע את חובותיהם במועד, פונים פעמים רבות להליך פשיטת רגל. במסגרת הליך זה, שבשנת 2018 הוחלף שמו ל"חדלות פירעון ושיקום כלכלי", המדינה מסייעת למסעדנים שנמצאים בהליך לסגור את החובות שהם צברו ולפתוח בדרך כלכלית חדשה.

הליך חדלות הפירעון והשיקום הכלכלי, שבעבר נקרא "פשיטת רגל", מאפשר לחייב לשלם את חובותיו בהתאם ליכולתו – החובות נפרסים על פני תקופה של כ-3 שנים, במהלכם החייב יכול עדיין לעבוד ולתפקד, וכך לסגור לאט לאט את חובותיו. לאחר מכן החייב יוכל לקבל הפטר, המאפשר לחייב למחוק את יתרת חובותיו.

עורך דין שעוסק בתחום פשיטות הרגל למסעדנים יוכל ללוות ולייעץ לכם בהליך, לדאוג לכך שתתקדמו בהליך בצורה החלקה והטובה ביותר עבורכם, ושבסופו של ההליך תקבלו הפטר – שיפטור אתכם מהצורך לשלם את יתרת החובות שלכם. כך תוכלו לצאת לדרך כלכלית חדשה בצורה הטובה ביותר.

השירותים שעורך הדין יוכל לספק לכם מתחלקים לשניים – שירותי ייעוץ ושירותי ייצוג. במסגרת שירותי הייעוץ, עורך הדין יבחן את מצבכם הכלכלי וייעץ לכם מהי הדרך הטובה ביותר עבורכם לפרוס את החובות. במסגרת שירותי הייצוג, עורך הדין יילחם עבורכם מול הערכאות המשפטיות, כדי שההליך יתקדם על הצב הטוב ביותר.

משרד עורכי דין לויטה מזור קנפו ושות'

משרד עורכי דין לויטה מזור קנפו ושות'

משרד לויטה-מזור ושות', עורכי דין ונוטריון, מציע ללקוחותיו מעטפת כוללת של שירותים משפטיים וייצוג משפטי בתחום הנדל"ן והמשפט האזרחי-מסחרי. המשרד, עם ניסיון עשיר ומוכח בשני תחומים אלה, נותן דגש, במסגרת שירותיו, למקצועיות ברמה גבוהה, התאמה מדויקת ונכונה לצרכי הלקוח ולליווי אישי וצמוד לאורך כל הדרך.