fbpx

עורך דין תביעה אזרחית

עורך דין תביעה אזרחית מלווה הן תובעים והן נתבעים בתיקים של משפט אזרחי. זה כולל הגשת תביעה, הצגת ראיות, ייצוג הולם בבית המשפט או לחילופין הגנה הכוללת טיעונים, הוכחות והשגות על תיק התביעה. תביעה אזרחית יכולה להסתכם בסכומי כסף גדולים. רמת המקצועיות של עורך הדין המלווה אתכם עשויה לקבוע האם תצאו ברווח או בהפסד.

מה זו תביעה אזרחית?

תביעה אזרחית היא כל תביעה על הפרת חוק או התנהגות מזיקה שאינה פלילית. כלומר, לא מדובר במקרים של שוד, רצח או אונס אלא במצבים שגרתיים יותר.

 

דוגמאות למצבים נפוצים המעוררים תביעה אזרחית

  • סכסוך בין שכנים, למשל על בנייה הגורמת נזק
  • הפרת חוזה, למשל בין עובד למעביד
  • אי עמידה בתנאי תשלום מוסכמים

 

בדרך כלל מהותה של תביעה אזרחית היא פיצוי כספי או תשלום חוב, כלומר סכום כסף. אין כמעט אפשרות של עונש מאסר בתביעה כספית, שכן כפי שהסברנו לא מדובר בתביעה פלילית.

עורך דין תביעה אזרחית
עורך דין תביעה אזרחית

איפה מתנהלת תביעה אזרחית?

שימו לב! בתביעות המתנהלות בבית המשפט, הסכום המקסימלי עליו אחראי כל סוג של בית משפט מתעדכן מדי שנה.

הרשות המנהלת את התביעה מהות התביעה
בית המשפט לתביעות קטנות עד ל-34,000 ש"ח
בית המשפט השלום עד ל-2,500,000 ש"ח
בית המשפט המחוזי מ-2,500,000 ש"ח ואילך
לשכת ההוצאה לפועל של רשות האכיפה והגבייה תובענות של זוכים ושל חייבים בתשלום חובות


תפקידו של עורך דין תביעה אזרחית

בהגשת תביעה אזרחית

אם אתם מעוניינים להגיש תביעה אזרחית לבית המשפט, עליכם לדעת שבית המשפט דוחה תביעות רבות מדי יום. כדי למקסם את סיכויי התביעה שלכם, פנו לעורך דין אזרחי וותיק ומומלץ. הוא ילווה אתכם בכל התהליך.

שימו לב, הגשת תביעה אזרחית כרוכה באגרת בית משפט והוצאות נלוות, ובעיקר: בזמן ומשאבים יקרים. אז ממש לא כדאי שתתאמצו לשווא. זכרו, שתביעה יכולה לזכות אתכם בסכום משתלם ולהוציא אתכם בתחושת ניצחון מול עוול שנעשה לכם. כדי שזה יקרה, אתם צריכים פשוט לעשות את זה נכון. לכן, אל תתפתו להגיש תביעה ואחר כך לפנות לעורך דין, אם "לא יהיו לכם מספיק הוכחות"… השלב המומלץ לפנות לעו"ד הוא: השלב הראשון, עוד לפני הגשת התביעה.

 

למה?

כי עורך דין תביעה אזרחית, ידע לייעץ לכם איך להגיש את התביעה. זה כולל עזרה בניסוח: עו"ד וותיק יודע שכדי לנסח את כתב התביעה באופן המדויק ביותר, כדאי פשוט לחשוב מראש על טיעונים שבהם ההגנה צפויה לנקוט. תביעה שלוקחת בחשבון טיעוני הגנה היא תביעה מדויקת ומשכנעת הרבה יותר.

בנוסף, חשוב לזכור: לא מחכים עם ההוכחות לשלב הדיונים! כבר בשלב הגשת התביעה חשוב להיות מצוידים בהוכחות קבילות, שיעניקו לתביעה משנה תוקף וסיכוי גבוה להתקבל.

במהלך התביעה, תידרשו להתמודד מול טיעוניה של ההגנה. עו"ד תביעה אזרחית מנוסה ידע איך לנווט אתכם בחכמה, כך שלא תיקלעו למצב של "מילה נגד מילה".

 

מה זה מילה נגד מילה?

פשוט מאוד: מצב שבו אין הוכחות. צד התובע אומר: כך היה, וכנגדו צד הנתבע טוען: לא כך היה. כלומר, בית המשפט אינו יכול להחליט דבר משום שכל מה שיש לשופט זה מילה של X נגד מילה של Y.

כדי שלא תגיעו למצב כזה, עליכם להציג הוכחות חזקות ולהתבסס על טיעונים דינמיים ומנומקים. עורך דין אזרחי ייצג אתכם בכבוד, באופן שישכנע את השופט להקשיב לדבריכם. הוא יתן לכם ייעוץ חשוב ויעזור לכם לקבל החלטות משמעותיות. כל אילו מגדילים מאוד את סיכויי התביעה שלכם.

 

בהגנה בתביעה אזרחית

אם אתם דווקא בצד הנתבע, היעזרות בעורך דין מקצועי שיוציא אתכם מהעניין ללא נזק.

נזק במשפט של תביעה אזרחית עלול להיות לא רק נזק כספי (כבד!) אלא גם נזק לשמכם הטוב, למוניטין שלכם כעובדים, מעסיקים, משכירים או כל צד בהסכם שהוא. שימו לב שהדיונים בתביעות אזרחיות מתנהלים בדרך כלל בדלתיים פתוחות… לכן, אם תצאו מהעניין כחפים מאשמה תצילו גם לא רק את הכסף, וגם זה לא מעט.

חשוב במיוחד לפנות לעורך דין מנוסה ששמו הולך לפניו אם הצד של התביעה נעזר אף הוא בעורך דין מומחה. נימוקי הגנה טובים הם כאלה שיפתיעו את התביעה, גם את עורך הדין שהיא שכרה. נימוקים מבוססי ראיות ישכנעו את השופט בצדקת דבריכם. כמובן, עדים שונים כמו עדי אופי או עדים למעשים שונים יכולים לתרום את חלקם לדיונים.

 

יש לזה בכלל סיכוי? שאלו עורך דין תביעה אזרחית

רבים מאיתנו היו רוצים להגיש מגוון תביעות אזרחיות בנושאים שונים. יש עוד רבים שלא רוצים, פשוט כי הם לא יודעים שהם יכולים.

 

חוסר מודעות נחלק ל-2 סוגים:

חוסר מודעות לעוול שנגרם

רבים מאיתנו פשוט לא מודעים לעוולות שונות שנעשות כלפינו. לפעמים אנו חושבים על התנהלות כלשהי שהיא מרגיזה או לא הגונה, אבל פשוט לא יודעים שהיא אסורה חוקית. למשל, החוק להגנת הצרכן (התשמ"א, 1981) קובע בין השאר כי: (סעיף 3, א "לא יעשה עוסק… מעשה…שיש בו… שלילה ליכולת ההתקשרות של הצרכן…". בנוסף, החוק מגדיר את הצורך בשמירה על פרטיות הלקוח, והצורך ליידע אותו בכל פרטי העסקה.

 

חוסר מודעות לסיכויי הזכייה

לעיתים, אנו יודעים שנעשה כלפינו עוול ואף חשים כעס או רצון להוכיח את צדקתנו. אבל אז מתחילים הספקות: זה לא שווה, למה שיאמינו לך, איך אפשר להוכיח שכך היה… חבל להתאמץ סתם.

 

אז אם אתם לא יודעים אם מגיע לכם או יש לכם מספיק סיכוי – לא בעיה. פנו לעורך דין תביעה אזרחית ושאלו אותו על זה. אם אין לכם קייס – גם לו לא שווה להתאמץ על זה, כך שהוא לא ימכור לכם לוקשים אלא יבחן את המצב בעין מקצועית ומנוסה.

 

עורך דין תביעה אזרחית – מדריך לבחירה

איך בוחרים עורך דין לתביעה אזרחית? כדאי לדעת מה הופך עורך דין מבריק לעורך דין מהשורה הראשונה. הנה הדברים החשובים ביותר:

  • עורך דין אזרחי מצוין יודע להיכנס לראש של השופט. מה השופט רוצה לראות בשביל לקבל תביעה או לחילופין לזכות מאשמה? הוא צריך לראות הוכחות. הוא רוצה עדויות אופי, על יושר והגינות. הוא רוצה הוכחות לכך שאתם נוהגים בחוק בתום לב.
  • עורך דין אזרחי מצוין יודע גם להיכנס לראש של הצד השני. אם הוא מלווה אתכם בהגשת תביעה, הוא יודע איך ההגנה תתכונן למשפט. זה אומר שהטיעונים וההוכחות שלו יהיו מבוססים אבל יצירתיים מאוד, מבריקים ומפתיעים.
  • עורך דין אזרחי מצוין יודע איך להשפיע על אנשים. זה משהו באופן הניסוח, במבע הפנים הרציני, בתנועתיות מרשימה, בנימת דיבור משכנעת. הוא יודע לעשות את הרושם הנכון אפילו בהופעה החיצונית, וידע לעזור לכם לעשות אותו.
  • עורך דין אזרחי מצוין הוא כזה שיודע לראות את התמונה השלימה, להביא בחשבון אפשרויות נוספות ולחשב את כל ההשלכות של כל צעד. כאסטרטג מעולה, הוא ידע לייעץ לכם באילו צעדים לנקוט ואיך להגיע למשפט במוכנות הגבוהה ביותר.

 

אל תתפתו לחסוך בשקלים – כי זה יכול לעלות לכם בכסף הגדול באמת. השקיעו את הסכומים הנדרשים בשכר טרחת עורכי דין, והגדילו את סיכויי הזכייה שלכם בסכומי התביעה הגבוהים פי כמה. בנוסף לרווח הכספי, תרוויחו גם את שמכם הטוב! פנו לעורך דין תביעה אזרחית מהשורה הראשונה, כדי שהשופט יהיה בצד שלכם.

תביעה אזרחית היא תביעה שמוגשת בגין הפרת הוראת חוק או התנהגות מזיקה, בתחומי המשפט האזרחי. תחומים אלו כוללים את כל תחומי החיים שאינם קשורים לפלילים – לרבות תחומי החוזים, מקרקעין, נזיקין, התמודדות מול ביטוח לאומי והוצאה לפועל, מיסים, סכסוך בין שכנים בבית משותף, ירושה ועוד.

תפקידו של עורך דין שעוסק בתביעות אזרחיות הוא בעצם ללוות את הלקוח שלו בכל מה שקשור לתביעה – בין אם בשלב ההתחלתי של בירור הטענות המשפטיות וסיכויי התביעה המוערכים, איסוף מסמכים רלוונטיים, השגת חוות דעת מומחה, ועד לשלבי המשפט השונים וייצוג הלקוח בערכאות המשפטיות.

התביעות האזרחיות מתנהלות בבתי המשפט השונים, כאשר סוג בית המשפט שבו תובעים נקבע לפי סכום התביעה שאותו התובע מבקש. למשל, לבית משפט השלום יוגשו תביעות שסכום התביעה שלהן הוא עד 2.5 מיליון שקלים, ואילו לבית המשפט המחוזי יוגשו תביעות שסכומן גבוה מ- 2.5 מיליון שקלים.

לעורך דין שעוסק בתביעות אזרחיות יש תפקיד חשוב מאוד בחייהם של הלקוחות שלו, והוא זה שביכולתו לעשות צדק עבורם ולגרום לך שיקבלו את סכום התביעה שביקשו. אי לכך, חשוב שעורך הדין יהיה מקצועי בתחומו, בעל ותק וניסיון מוכח, אך גם בעל אמינות גבוהה ויושר מקצועי.

משרד עורכי דין לויטה מזור קנפו ושות'

משרד עורכי דין לויטה מזור קנפו ושות'

משרד לויטה-מזור ושות', עורכי דין ונוטריון, מציע ללקוחותיו מעטפת כוללת של שירותים משפטיים וייצוג משפטי בתחום הנדל"ן והמשפט האזרחי-מסחרי. המשרד, עם ניסיון עשיר ומוכח בשני תחומים אלה, נותן דגש, במסגרת שירותיו, למקצועיות ברמה גבוהה, התאמה מדויקת ונכונה לצרכי הלקוח ולליווי אישי וצמוד לאורך כל הדרך.