fbpx

ביטול הגבלות

ביטול הגבלות בהוצאה לפועל צפוי להחזיר אתכם לשגרה, שממנה תוכלו לטפל טוב יותר בחובותיכם. אבל האם כל ההגבלות יוסרו ובמהירות רבה כל כך? לא בטוח. לפניכם כל המידע הרלוונטי לחייבים שסובלים מהגבלות בהוצל"פ ומעוניינים לבטל אותן בהקדם האפשרי.

ביטול הגבלות עקב חובות כספיים

אם הוטלו עליכם הגבלות כמו צו עיכוב יציאה מהארץ, הגבלה מלהחזיק ולחדש רישיון נהיגה או הגבלת שימוש בדרכון, דעו שיש דרך קצרה ומהירה לדרוש ביטול הגבלות שהוטלו עליכם וחזרה לשגרת חיים תוך כדי טיפול מקביל בגורם ההגבלה.

מתוך מיומנות וניסיון עשירים ביותר בטיפול ובסיוע לחייבים מול הגבלות ועיקולים שהוטלו עליהם בהוצאה לפועל, אנו מבינים כמה חשובה ומשמעותית עשויה להיות ביטול הגבלת רישיונו של אדם שנהיגתו פרנסתו, או ביטול הגבלת יציאה מהארץ למי שקרובו המתגורר בחו"ל חלה וזקוק לסיוע מידי. לפיכך ראינו לנכון לפרט בנוגע לנסיבות שיביאו לכדי ביטול הגבלות והדרכים לעשות זאת:

 

הגבלות בהוצאה לפועל – על מה ולמה?

בכלליות, סנקציית ההגבלות מהוצאה לפועל נוצרה בישראל במקביל לביטול הליך מאסר. בעבר חייבים בהוצאה לפועל היו נתונים בפני האפשרות להיכנס למאסר (דבר שעדיין מתרחש כלפי חלק מחייבי המזונות במקרים מסוימים), דבר ששימש כמנוף לחץ לגביית חובות.

עוד חיים מוזר
עוד חיים מוזר

מלבד מאסרים, נוצרו גם הגבלות שונות כמו הגבלת יציאה מהארץ, הגבלת רישיון נהיגה והגבלה על חשבון הבנק (לקוח מוגבל מיוחד) שאמורים "לעורר" את החייב לפעולה ולהתחיל להסדיר את חובותיו לזוכים המתאימים. הגבלות אלו נוצרות רק כאשר פונה הזוכה ללשכת ההוצאה לפועל, מציג ראיות לכך שעדכן בדבר החוב את אותו חייב ומבקש לפתוח תיק גבייה. מרגע זה ואילך, הוצאה לפועל תטפל בהמשך הגבייה תוך שהיא מפעילה הגבלות וסנקציות נוספות שבאפשרותה להשית בהתאם לצורך.

על מנת לדרוש ביטול הגבלות, צריך להבין את נסיבות החוב המלאות: מתי וממה נוצר? עבור מי החוב ומהו היקף החוב? האם יש חובות נוספים? האם יש תיקים פתוחים נוספים? חשוב לענות על השאלות הללו במהירות וביעילות על מנת לספק נימוקים רלוונטיים לבקשת הביטול ולהרוויח לחייב חלון זמנים יעיל ונטול הגבלות להסדרת חובותיו הכספיים.

 

ביטול הגבלות תוך 24 שעות – עובדה או שמועה?

כל חייב שננקטו כלפיו הליכי הוצאה לפועל, יודע עד כמה ההגבלות השונות משבשות את השגרה ואת אורח החיים השפוי כך שאין מנוס מלפעול לביטולן בהקדם האפשרי. הגבלות אלו עשויות להצטרף גם לעיקולים שונים מצד הוצאה לפועל, לרבות עיקול משכורת, עיקול חשבון בנק, עיקול כרטיס אשראי ועוד.

לפיכך הדרך היעילה ביותר להביא לביטול העיקולים יחד עם ביטול הגבלות תהיה להסתייע בעורך דין שמתמחה בהוצאה לפועל ומסוגל להביא לביטול במהירות וביעילות.

אך האם עורך הדין מסוגל לגרום לכל ההגבלות להיעלם בתוך 24 שעות ומטה?

ובכן, צריך להדגיש שבקשות ביטול הגבלות שמוגשות באופן עצמאי נוטות פחות להתקבל להבדיל מאלו שהוגשו על ידי עורך דין שמתמחה בדיני הוצל"פ וחדלות פירעון.

ועם זאת, גם עורך דין יעיל וממולח ככל שיהיה, לא בהכרח ישיג ביטול בתוך 24 שעות. למעשה מדובר בחלון זמנים שיש בו מן הבטחת שווא שגורמים מקצועיים שונים מפזרים ובמטרה לגרום לכם לשלוח את היד לכיס ולשלם במהירות כדי שתטופלו במהירות.

בפועל בקשות ביטול הגבלות ועיקולים מטופלות מהר, אך ללא מסגרת זמן ידועה מראש. מרגע שהוגשה בקשה לרשם הוצאה לפועל, עליו להעביר אותה לעיון הזוכה והוא מצידו אמור לספק את תגובתו לבקשה זו. תהליך זה בדרך כלל מעכב מעט את השגת הביטול.

 

הגבלות שמוטלות על חייבים בהוצאה לפועל

ההוצאה לפועל כידוע לכולנו, משתמשת בסנקציות שונות שבאפשרותה להטיל על מנת לייעל ולזרז את הליכי הגבייה ולהביא לכדי טיפול מהיר בחובות לזוכים שונים. מבין שורה של סנקציות אפשריות, נוקטות לשכות ההוצאה לפועל במספר הגבלות מרכזיות המזוהות עם הליכי גבייה בהוצל"פ ועיקולים:

 

הגבלה על החזקה וחידוש רישיון נהיגה

מדובר בסנקציה שמשבשת את השגרה, את איכות החיים ובמקרים רבים גם את כושר ההתפרנסות או הסיוע לקרובים מצידו של החייב. די בחייב שעובד למחייתו על מונית, או בצעירה שמסיעה את אמה החולה לטיפולים תכופים בבית החולים כדי ליצור מצוקת חיים טראגית בקרב החייבים, שפוגעת לא רק בהם אלא גם במי שתלוי בהם.

 

הגבלת יציאה מהארץ

מדובר בסנקציה שמגבילה את חופש התנועה, אך מתוך מניעה ברורה של מצבי הימלטות לחו"ל או התחמקות מטיפול בחובות הקיימים. כדי לבטל את הגבלה זו קיימת דרישה מקובלת להפקיד ערבות ולהחתים ערבים שונים. הגבלה זו תבוטל בכפוף לנסיבות מיוחדות שמצדיקות את הנסיעה בדרך כלל.

 

הגבלות על נכסים וכספים

עיקולים הם חלק בלתי נפרד ממנגנון הגבייה של הוצאה לפועל והם מתבטאים בשורה של הגבלות על חשבון הבנק, כרטיסי אשראי, שימוש בצ'קים, עיקול משכורת ולעיתים גם עיקולי מיטלטלין, כספים ורכוש. על מנת להשיג ביטול הגבלות יהיה צורך לשקף תשלום של החוב או חתירה להסדר מול הזוכים.

 

הגבלות על תאגידים

כאשר החייב הוא יזם, גורם עסקי, בעלים של חברה או תאגיד, ההוצאה לפועל יכולה להטיל עליו מגבלה מלייסד תאגיד או לשמש כבעל עניין בתאגיד עד להסדרת חובותיו.

 

פעולות אפשריות לביטול ההגבלות

כל חייב שהוטלו עליו אי אילו הגבלות מפאת התיקים הפתוחים שיש כנגדו בהוצאה לפועל, יוכל לפעול במספר דרכים אפשריות. כעת נפרט על כל אחת מהן בקצרה:

 

בקשה לביטול הגבלת יציאה מהארץ מפאת מצב רפואי-בריאותי

חייבים שהוטלו עליהם הגבלות מלקבל, לחדש ולהשתמש בדרכון או תעודת מעבר וכן צו עיכוב יציאה מהארץ, יוכלו להגיש בקשה לביטול אם יוכיחו בתיעוד מפורש שיציאתם מהארץ חיונית מפאת מצבם הרפואי או מצבו הרפואי של בן משפחה התלוי בהם.

 

התייצבות לחקירת יכולת במשרדי ההוצאה לפועל

אם על החייב הושתו הגבלות שונות שלא בנוכחותו, הוא רשאי להתייצב ולעבור חקירת יכולת. חקירה זו תבדוק ותאמת את חוסר היכולת של אותו חייב לשלם את חובו מיידית, דבר שישנה את מעמדו ממשתמט מתשלום חובותיו וצפוי להסיר מעליו מגבלות מסוימות.

 

הגשת בקשה לביטול הגבלה (טופס 214)

בקשה זו רלוונטית לכל טענה או סיבה שבמסגרתה יש לדרוש ביטול הגבלות מסוימות. יש לסמן בטופס את ההגבלה שמעוניינים לבטל ואת הנימוקים לה, כך שאם לדוגמה הוטל עיקול משכורת אך לחייב יש ילדים קטנים שתלויים בהכנסותיו מעיסוק ניתן יהיה לבקש ביטול בהתאם.

בקשה זו רלוונטית גם למי שהגישו התנגדות לחוב או טוענים טענה משפטית מסוימת (כמו למשל טענת פרעתי, לפיה החוב כבר הוסדר ולפיכך אין הצדקה להטיל הגבלות).

 

מתן ערובה

ביטול הגבלות יוכל להתבצע כל עוד החוב נפרע, הזוכה והחייב הגיעו להסכמות לעניין גובה החוב, מועד התשלום ופריסת התשלומים או שהייתה הגבלה שמראש ביטולה הותנה במתן ערובה מסוימת.

 

הליך חדלות פירעון

חייבים שסך חובותיהם עולה על סך הכנסותיהם וסכום החובות הכולל שלהם גדול מ-50 אלף שקלים, יכולים להשתמש בהליך חדלות הפירעון כדי להסדיר את חובותיהם תוך עיכוב הליכי הגבייה שבוצעו עד כה. משמעות הדבר היא שגם ההגבלות שיושמו עד כה יבוטלו, אך באופן חלקי (צו עיכוב יציאה מהארץ בדרך כלל נותר בעינו בכל מקרה).

 

הוטלו עליכם הגבלות בהוצאה לפועל?

משרד עורכי הדין מזור קנפו ושות' מתמחים בטיפול בתיקי חייבים בהוצאה לפועל, לרבות הגעה להסדרי חוב, הליכי חדלות פירעון, הקפאת הליכים והסרת עיקולים והגבלות כלפי חייבים. אנו מתחייבים לספק לכם ייעוץ מקצועי אופטימלי ככל שיידרש בהתאם לנסיבות המקרה ולכוון אתכם לדרך הפעולה הנכונה והיעילה ביותר למצבכם.

משרד עורכי דין לויטה מזור קנפו ושות'

משרד עורכי דין לויטה מזור קנפו ושות'

משרד לויטה-מזור ושות', עורכי דין ונוטריון, מציע ללקוחותיו מעטפת כוללת של שירותים משפטיים וייצוג משפטי בתחום הנדל"ן והמשפט האזרחי-מסחרי. המשרד, עם ניסיון עשיר ומוכח בשני תחומים אלה, נותן דגש, במסגרת שירותיו, למקצועיות ברמה גבוהה, התאמה מדויקת ונכונה לצרכי הלקוח ולליווי אישי וצמוד לאורך כל הדרך.