fbpx

רשימת תיקים בהוצאה לפועל

אם הוצאתם רשימת תיקים בהוצאה לפועל שנפתחו כלפיכם, באפשרותכם לפעול במספר דרכים כדי להתמודד עמם. במאמר זה נציג את הדרכים שבהן תוכלו להתעדכן בתיקים פתוחים בהוצל"פ וגם באפשרויות השונות לטיפול בהם, עד לסגירתם.

כיצד מוציאים רשימת תיקים בהוצאה לפועל?

חייבים שנפתחו להם תיקים בהוצאה לפועל, מקבלים אזהרה דרך הדואר ובה מצוינים פרטי החוב שאותו עליהם לשלם בתוך זמן קצוב ומוגבל. לאחר מכן, התיק ייסגר אוטומטית תוך מספר ימים. אך מה קורה כאשר חייב לא משלם את החוב במלואו ובגין הסכום שלא שולם מתרחשות סנקציות והגבלות שונות?

במקרים אלה, ייתכן שהסנקציה תבוטל בכפוף לפעולות מסוימות, כמו הגעה להסדר פשרה על תשלום החוב, הגשת בקשה לביטול עיקול, צו מאסר או צו הבאה, אך התיק עדיין יישאר פתוח. כיצד מקבלים רשימת תיקים בהוצאה לפועל ומבררים האם עדיין יש נגדכם תיק פתוח?

כל מידע אישי ומעודכן לגבי תיקים פתוחים ומנוהלים בהוצאה לפועל, ניתן לקבל דרך מוקד השירות הטלפוני של הוצאה לפועל (רשות האכיפה והגבייה), או בלשכות עצמן במסגרת ימי ושעות פעילות קבלת קהל.

כאן בכפוף להצגת תעודת הזהות ניתן יהיה לקבל תדפיסי אישור על פתיחה או סגירה של תיקים, לרבות רשימת תיקים בהוצאה לפועל המנוהלים כלפי חייבים, תדפיסי דף חשבון עבור על חוב קיים, העתק מפרוטוקולי דיונים והחלטות רשם וקבלת שחזור על ביטול הליכים של צד ג'.

אם הבירור נערך טלפונית, ניתן להזמין אישור על סגירת תיק, העתק מהחלטת רשם או פרוטוקול דיון ותדפיסי דף חשבון שיישלחו בדואר. ניתן לעשות זאת באמצעות סיסמה שניתנה טלפונית או בקבלת קהל גם דרך אתר האינטרנט של לשכת הוצאה לפועל.

תיקים סגורים בהוצאה לפועל כוללים את פירעון החוב המלא, אך לעתים הם מתרחשים אוטומטית גם בעקבות התיישנות, כך שהפעולה האחרונה שבוצעה בתיק מצד הזוכה הייתה לפני יותר משנתיים. גם במקרה שבו הצדדים מסכימים יחדיו על סגירת התיק הוא ייסגר ללא צורך בפעולות נוספות.

רשימת תיקים בהוצאה לפועל
רשימת תיקים בהוצאה לפועל

מידע לגבי הזוכים הפותחים תיק בהוצאה לפועל

זוכה הוא כל אדם או חברה הפותח תיק כלפי אדם או חברה במערכת ההוצאה לפועל וזאת בשל פסק דין לטובתו, התחייבות, חוזה או שטר שלא כובדו. לאחר פתיחת התיק, יהיה ניתן לנקוט בהליכים לגביית החוב, הכוללים סנקציות מרתיעות המקשות מאוד על החייבים.

בין הסנקציות הבולטות ניתן למצוא עיקולים רבים – של המשכורת, חשבון הבנק, כרטיס האשראי או מקרקעין, הגבלות – מלהחזיק רישיון נהיגה או לצאת מגבולות הארץ ועוד. כל ההליכים הללו נועדו כדי לאכוף את מאמצי הגבייה שלא הוסדרו מצידו של החייב ולהפעיל עליו לחץ לשלם.

הזוכים רשאים גם לבדוק האם הרשם בהוצאה לפועל הכריז על מי שחייב להם כסף כמוגבל באמצעים וזאת באמצעות בדיקה באתר האינטרנט של רשות האכיפה והגבייה.

איחוד תיקים: דרך אחת לטיפול במספר תיקים פעילים

כאשר המצב הכלכלי מאותת כי חל קושי בתשלום החובות, כך שמכאן והלאה החוב לא ייסגר בסופו של דבר (ריביות, כפל קנס וכו'), נפתחים עוד ועוד תיקי הוצאה לפועל לחייבים, כך שהם נתונים כעת במספר גדול של הגבלות וסנקציות כלפיהם, שההתמודדות עמם מאיימת, קשה ולעתים גם בלתי אפשרית כלכלית כלל.

במקרים הללו ניתן להגיש בקשה לאיחוד תיקים, במסגרתה התיקים המנוהלים יאוחדו לתיק אחד וכעת ניתן יהיה לפעול להסדר תשלומים נוח יותר, כך שההתנהלות הכלכלית תיתכן. כיצד עושים זאת? תחילה יש לקבל רשימת תיקים בהוצאה לפועל המנוהלים כלפי החייב, ובאמצעותה להגיש בקשה מנומקת ומפורטת מאוד, שמתייחסת לנסיבות הכלכליות הנוגעות לכל תיק ותיק.

בנוסף יש לצרף צילומים מחשבונות בנק, תלושי שכר, רישיון נהיגה ועוד שורה של ניירות הנוגעים להכנסות וההוצאות. איחוד תיקים הוא בקשה יחסית מורכבת, לכן מומלץ בחום לבצע אותה מול עורך דין המתמחה בהוצאה לפועל ושמכיר את התחום ואת המערכת הבירוקרטית לעומק. עורך הדין מאפשר לקבל שקט נפשי מוגבר בכך שיש מי ששומר על זכויות החייב ומגדיל את הסיכויים לכך שבקשתו תתקבל.

 

שינויים במתווה איחוד התיקים בעקבות חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי

ראוי לציין את השינוי בהליכים בתיקי הוצאה לפועל מאז ספטמבר 2019, בעקבות חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי. החוק החדש מאפשר פריסה של חובות עד לסכום של 100,000 ₪ ל-36 תשלומים, כאשר חובות מעל לסכום זה ייפרסו ל-48 תשלומים. השינוי מתייחס הן לתיק פעיל אחד והן לכמה תיקים, גם כאשר הם עוברים איחוד תיקים.

כאשר אדם מסוים לא מסוגל לעמוד בפריסת התשלומים הזו, רשם ההוצאה לפועל ימליץ על חדלות פירעון (לשעבר פשיטת רגל) – הליך שאורך כ-3 שנים עד לקבלת ההפטר ובמהלכו אדם משלם בהתאם ליכולתו, אחרי כל ההוצאות החיוניות שקיימות לו. בסיום ההליך יתקבל הפטר המאשר את מחיקת יתרת החובות ויציאה לפרק כלכלי חדש ללא חובות עבר.

אם נשקלת האפשרות לאחד תיקים בעקבות רשימת תיקים בהוצאה לפועל, חשוב להביא בחשבון את גובה הריבית השנתית שהתיקים צוברים, בגובה של 13%. וכך, אם לחייב מסוים יש למשל תיק הוצל"פ על סך 100 אלף שקלים, החוב שלו תוך שנה כבר יגיע ל-113 אלף שקלים. לכן אם בוחרים באפשרות פריסת החוב, צריך להתייחס גם לגובה הריבית והתשלום שלה בהתאם.

 

דחיית הבקשה לאיחוד תיקי הוצל"פ

אם הוצאתם רשימת תיקים בהוצאה לפועל וברצונכם לאחד אותם, חשוב לדעת שישנם מספר מצבים בהם הבקשה לכך תסורב:

  • אי מסירה מלאה של כל הפרטים הנדרשים
  • מסירת פרטים כוזבים
  • העדר עדכון בתהליך איחוד התיקים על פתיחת תיק חדש נוסף כלפי החייב
  • הוצאה כספית שאינה הכרחית (למשל החייב טס לחופשה בחו"ל בעת שביקש איחוד תיקים)

לאחר הגשת הבקשה לאיחוד תיקים, יש להוציא אך ורק כספים הנחשבים לחיוניים לטובת החייב ובני משפחתו. לפיכך, אם יתגלה כי החליט להקצות את כספי ההחזר למותרות כמו למשל שיפוץ בביתו, בקשתו לאיחוד תיקים תידחה. לאור זאת מומלץ להסתייע בעורך דין הוצאה לפועל עם הניסיון העשיר ביותר בתחום ולתאם עמו פגישת התייעצות שתשקף את ההנחיות ודרכי הטיפול האופטימליות בחובות.

 

הליך חדלות פירעון: הדרך להתמודד עם תיקים בעלי חוב כספי גדול

חדלות פירעון הינה מצב שבו בעלי חובות אינם יכולים עוד לשלם את חובותיהם, או שסך החובות עולה על סך נכסיהם וכספם. במצב כזה, המוכר לרבים גם כפשיטת רגל, ניתן להיכנס להליך חדלות פירעון שבמסגרתו רשות האכיפה והגבייה תהיה זו שמפקחת על תהליך החזר החובות.

המדינה שמה כיום דגש מרכזי ביותר על עיקרון השיקום הכלכלי – כלומר החזר של כמה שיותר מסך החוב לנושים ותוך השבת החייבים למסלול חיים תקין ושגרתי הכולל התנהלות כלכלית נכונה, מקובלת וללא עבר עם קלון.

הליכי חדלות פירעון בהוצאה לפועל מתבצעים כלפי אנשים פרטיים (יחידים) בלבד, שסך חובותיהם גבוה מ-50,000 ₪ ונמוך מ-150,000 ₪ ושנכונים לפעול להסדרת חובותיהם ככל שיידרש תוך שיתוף פעולה מלא עם התנאים וההגבלות שיחולו עליהם ומבלי לנצל את ההליך לרעה. אם ישיבו את כל חובותיהם במסגרת תוכנית חדלות הפירעון, הם יקבלו הפטר, יתרת חובותיהם בתיקי הוצאה לפועל תימחק ויהיה ניתן לדרוש בסגירתם.

 

קיימים לכם תיקים בהוצאה לפועל?

אנו במשרד עורכי הדין לויטה, מזור קנפו ושות', מתמחים בליווי וייצוג חייבים בהליכי חדלות פירעון והוצאה לפועל, תוך מיקוד בהשבתם של החייבים למסלול כלכלי תקין. צוות המשרד מורכב מעורכי דין מקצועיים ומנוסים מאוד בתחום וכן יועצים לכלכלת המשפחה ויועצי משכנתאות, שיעניקו לכם את התשתית האיכותית ביותר ליציאה מהמשבר וצליחת הליך חדלות הפירעון עד למתן ההפטר ומחיקת החובות.

משרד עורכי דין לויטה מזור קנפו ושות'

משרד עורכי דין לויטה מזור קנפו ושות'

משרד לויטה-מזור ושות', עורכי דין ונוטריון, מציע ללקוחותיו מעטפת כוללת של שירותים משפטיים וייצוג משפטי בתחום הנדל"ן והמשפט האזרחי-מסחרי. המשרד, עם ניסיון עשיר ומוכח בשני תחומים אלה, נותן דגש, במסגרת שירותיו, למקצועיות ברמה גבוהה, התאמה מדויקת ונכונה לצרכי הלקוח ולליווי אישי וצמוד לאורך כל הדרך.