fbpx

עורך דין מחיקת חובות

עורך דין מחיקת חובות הוא הגורם שמלווה, מכוון ומייצג חייבים מול נושים, גופים משפטיים והליכי חדלות פירעון עד לחיסול החוב במלואו. במאמר זה נתייחס לתועלות והיתרונות שבייצוג המשפטי, לצד האפשרות לצמצם או לייעל את סכומי החוב.

מחיקת חובות: האם זה באמת אפשרי?

כל אדם שצבר חובות כספיים משמעותיים וכעת אין באפשרותו לפרוע אותם, יוכל לפעול במספר דרכים על מנת לסיים עם חובותיו בהקדם. יחד עם זאת, חשוב להקדים ולומר שאין פעולה, הליך או דרך שבה ניתן פשוט "לוותר" על חובותיכם ולמחוק אותם.

אם כך, למה מתייחס הביטוי "מחיקת חובות"? להסכמה, פשרה או ויתור על חלק מסוים בלבד מהחוב הכולל, שיקוצץ ויימחק ברגע שתסדירו את היתר. ניתן להקביל את מחיקת החובות למעשה ל"תספורת" המפורסמת שבעבר זכו לה כמה וכמה בעלי הון שסוקרו בתקשורת.

 

חשיבותו של עורך דין מחיקת חובות לבעלי חובות ועיקולים

על מנת להביא להתייעלות טובה של הליכי הסדרת החובות ועד לקבלת אותה המחיקה, תידרשו להתנהל בחכמה, להגיב במהירות לדרישות כלפיכם ולקחת את התהליך ברצינות.

עורך דין מחיקת חובות
עורך דין מחיקת חובות

מעבר לכך, עליכם להראות לשופט בית המשפט או לרשם ההוצאה לפועל (תלוי כמובן בגוף שמנהל מולכם את הליכי גביית החובות) שחובותיכם נצברו כתוצאה מ"תאונה כלכלית" ולא בעקבות מעשים שלא בתום לב כמו גניבה, התחמקות מהנושים או מעשי הונאה שונים.

מכיוון שהחייבים, גם אם הם כנים וטהורים לחלוטין, מתמודדים עם מערכת משפטית והליכי גבייה במנגנונים בירוקרטיים גדולים ומורכבים, הם יזדקקו לליווי מקצועי שייעל עבורם את התהליך ויאפשר להם "לראות את האור בקצה המנהרה" תוך זמן קצר, עם צמצום אפשרי ככל הניתן של החובות.

גורם זה הוא כמובן עורך דין מחיקת חובות, שיוכל ללוות את החייב בכל אחד מהשלבים בהם הוא נמצא ולסייע לו להשלים במהירות את הסדרי החוב שלו כדי לקבל מחיקה.

מי שיפעל מול עורך דין למחיקת חובות עוד מהשלב הראשון, יוכל לבצע באמצעותו מספר פעולות אפשריות – כל אחת מהן צפויה להביא לתוצאה הרצויה וזאת בהתאם להיקף החוב, התנאים שבהם נצבר ויכולותיו הכלכליות הנוכחיות של כל חייב בפני עצמו.

עורך דין מחיקת חובות מול הנושים

אדם שנפתחו לו תיקי גבייה בהוצאה לפועל יוכל לפנות אל עורך דין מחיקת חובות ולהחליט על דרך הפעולה המתאימה לו. אחת מהדרכים האלו היא פנייה יזומה לנושים עצמם, בבקשה להגיע להסדר חוב. את ההסדר הזה ניתן ליצור כבר מרגע קבלת ההתראה על עיקול או ברגע שנכנס לתוקפו עיקול פעיל.

עורך הדין יצור קשר עם המחלקה המשפטית ועורכי הדין של הנושה וינסה להגיע עמם להסדר כלשהו, שבו יש להסכים על גובה החוב לתשלום ועל פריסת התשלומים שלו. החייב יצטרך כמובן לעמוד באלו לחלוטין כדי להימנע מסנקציות ובעיות נוספות וברגע שהסדר החוב מאושר, ניתן יהיה לסגור את תיק ההוצל"פ ובכך להימנע גם מההגבלות הכרוכות בו.

 

עורך דין מחיקת חובות מול הוצאה לפועל

להתמודד עם לשכות ההוצאה לפועל בנוגע לחובות היא איננה דבר נעים, במיוחד לא לאנשים נורמטיביים שנקלעו לתסבוכת לא רצויה או בלתי נמנעת שגרמה להם כעת להגבלות שונות כמו עיקולים על חשבון הבנק והמשכורת, צווי עיכוב יציאה מהארץ ועוד. מלבד אלו, החובות הקיימים גם צוברים ריביות גבוהות שכעת קשה מאוד לסגור, נוסף על תשלום קרן החוב המקורי.

עורך דין מחיקת חובות יוכל לפעול מול הוצל"פ באופן שיאפשר לחייב לשלם סכום חוב מופחת וללא ריביות. האפשרות הנפוצה יותר היא איחוד תיקים, לחייבים שנפתח להם יותר מתיק אחד.

עורך הדין יאחד את התיקים בכפוף לחקירת יכולת שתבוצע לחייב, כך שתשלום החוב הכולל יועבר לתיק אחד במקום לכמה מקומות מקבילים והדבר יקטין בפועל גם את הריביות. אפשרות זו גם מביאה לא אחת להסדרי חוב מול הוצאה לפועל, ששואפים מצידם לסגור תיקי חייבים. עורך דינכם יוכל להגיע לפשרה שבה תשלמו חלק משמעותי מסכום החוב שנותר והתיק ייסגר, כך שתחול מחיקת חובות על היתרה.

 

עורך דין מחיקת חובות בבנק

ככל שעורך דינכם איננו מתמחה רק בטיפול בחובות הוצל"פ וברשותו גם ידע כלכלי נרחב, ניתן להיעזר בו גם כדי להגיע לפשרות או להסכמים מסוימים מול הבנקים, ככל שישנו אשראי משמעותי עד כדי הגבלת החשבון, או כאשר קיים מימון שלא יכול היה להיפרע כמו משכנתא.

גם כאן ניתן להגיע להסדרים מסוימים בהתאם לתנאים ולחוקים הקיימים. עורך הדין יוכל להגיש תצהירים מטעמכם, מסמכים שמעידים על יכולת הפירעון וגם לפעול תוך הגנה על חירותו של החייב וזכויותיו מול המערכת הבנקאית.

 

עורך דין מחיקת חובות בהליכי חדלות פירעון

כאשר החובות גבוהים ולא ניתן לשלם אותם, האפשרות הרלוונטית שעומדת בפני חייבים רבים היא להיכנס להליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי. הליכים אלו בעבר נקראו בשם "פשיטת רגל" ומכוונים לחייבים שנקלעו לתסבוכת שמונעת מהם להגיע להסדרים או פשרות המאפשרים לשלם את חובותיהם ולסיים איתם ביעילות.

עורך דין למחיקת חובות יגיש בקשה לצו פתיחת הליכים בשמו של החייב וידאג לצרף אליה כל מסמך רלוונטי בנוגע לחובות הקיימים ונסיבותיהם באופן מפורט. בית המשפט/ רשם ההוצאה לפועל יורה על צו פתיחת ההליכים ובמסגרתו מבצעים את כינוס נכסי החייב ומימושם מועבר לנאמן הממונה על התיק.

בשלב זה, החייב רשאי לחתור לפשרה או הסדר חובות עם נושיו וזאת באמצעות עורך דינו. מועד הדיון הבא שייקבע בפתיחת ההליכים יהיה בתוך 11 חודשים בהתייצבות החייב, הנאמן והנושים ובו יבוצעו מימוש וחלוקת הנכסים לנושים בהתאם לסדר הקדימות שלהם ולאחר אסיפת נושים בנוכחותו של עורך הדין המייצג.

סוף ההליך הוא בהסדר בין החייב לנושים או בקבלת הפטר – צו המורה על פטור מיתרת החובות הקיימים והסרת סנקציות והגבלות.

 

חשיבות מחיקת החובות

כפי שקראתם, המונח המוכר "מחיקת חובות" לא באמת מציין חובות שנמחקים מאליהם, אלא סכומים מסוימים מתוך כלל החוב שמופטרים במסגרת הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי, או בעקבות הסדרים ופשרות מול בעלי החוב או מערכת ההוצאה לפועל עצמה.

למרות שכל חוב וכל תיק פתוח בהוצאה לפועל נחשבים לבעלי אפקט מאיים ומרתיע שמוסיף לבעליו אותות קלון הן ברמה הציבורית והן מבחינת המערכת הפיננסית בישראל, חשוב לציין שכיום הגישה השתנתה. אדם שהסתבך כלכלית ונקלע בעל כורחו לחובות גבוהים, אין לראות בו כאדם נפשע, מפוקפק או חסר יכולת להגיע להתנהלות תקינה.

גישה זו מובילה הלכה למעשה לגישה סלחנית וגמישה יותר כלפי החייבים במעמד הסדרת חובותיהם מול נושים ורשויות. מכיוון שמדובר בסטטוס משפטי שצריך לפתור, חשוב להתחיל מוקדם ככל הניתן את תהליך ההבראה המאפשר פירעון מלא של החוב וזאת על פי התנאים שייקבעו לגבי החייב.

 

נקלעתם לחובות בהוצאה לפועל? נוכל לסייע לכם

אם החלטתם להפוך כעת את מצבכם לטובה, גייסו לעזרתכם עורך דין הוצאה לפועל או עורך דין מחיקת חובות מיומן המתמחה בייצוג חייבים בהסדרי חוב, ברשות האכיפה והגבייה (הוצאה לפועל) ובהליכי חדלות פירעון. משרד עורכי הדין מזור קנפו ושות' מעמיד לרשותכם צוות משפטי מובחר לרבות יועצים כלכליים מקצועיים, שיסייעו לכם בטיפול במחיקת החובות וגם ביציאה לדרך כלכלית חדשה ותקינה.

משרד עורכי דין לויטה מזור קנפו ושות'

משרד עורכי דין לויטה מזור קנפו ושות'

משרד לויטה-מזור ושות', עורכי דין ונוטריון, מציע ללקוחותיו מעטפת כוללת של שירותים משפטיים וייצוג משפטי בתחום הנדל"ן והמשפט האזרחי-מסחרי. המשרד, עם ניסיון עשיר ומוכח בשני תחומים אלה, נותן דגש, במסגרת שירותיו, למקצועיות ברמה גבוהה, התאמה מדויקת ונכונה לצרכי הלקוח ולליווי אישי וצמוד לאורך כל הדרך.