fbpx

עורך דין פשיטת רגל

עורך דין פשיטת רגל ילווה אתכם ברגעים לא קלים בחיים: אלה רגעים הרי גורל, כל החלטה שלכם ושל הרשויות יכולה להשפיע רבות על העתיד שלכם. פשיטת רגל היא תהליך דרמטי, מתיש ולא רצוי מלכתחילה – אבל לפעמים הוא פשוט היחיד שיכול להציל אתכם. עורך דין פשיטות רגל מיומן יעזור לכם לצאת מהמשבר, לנצל את ההזדמנות ולהתחיל את החיים מחדש.

פשיטת רגל / חדלות פירעון ושיקום כלכלי

פשיטת רגל. צמד מילים מאיימות שכולנו חוששים מלהגות אותן. הפירוש המילולי של המילים לא לחלוטין מוכר לכולנו. האסוציאציה היא זו שצורמת לאוזנינו: אולי זה מרגיש כישלון, אולי זה מזכיר את המושג "לפשוט יד" – כך או כך, פשיטת רגל נשמעת כחלום רע ולא כאפשרות מעשית.

אבל זה לא מדויק בכלל!

נכון, פשיטת רגל היא פתרון של חוסר ברירה. אבל זה בהחלט פתרון המעניק תקווה, ומאפשר התחלה טובה יותר. החוק המחודש משנת 2018 מכנה את התהליך בשם אחר: חדלות פירעון ושיקום כלכלי – שם שבהחלט שובר כמה מהמיתוסים על פשיטת רגל.

 

מתי פשיטת רגל היא האופציה הטובה ביותר?

התשובה על כך פשוטה: כאשר האפשרויות האחרות גרועות יותר. החוק מגדיר חדלות פירעון כך (סעיף 3,א): "מצב כלכלי שבו חייב אינו יכול לשלם את חובותיו במועדם… או שהתחייבויות החייב, לרבות התחייבויות עתידיות ומותנות שלו, עולות על שווי נכסיו".

עורך דין פשיטות רגל
עורך דין פשיטות רגל

זה קורה כשחובות מצטברים ואין איך לשלם אותם. אף אחד עוד לא הרוויח שום דבר מלשבת בחיבוק ידיים ולחכות שהחובות ישולמו מהשמיים. מה שכן קורה אילו דברים פחות נעימים: עיקול חשבון הבנק, עיקול המשכורת ושלילת רישיון הנהיגה.

פשיטת רגל – וליתר דיוק – חדלות פירעון – מאפשרת להימנע מכל אלו, ולהגיע לשיקום כלכלי. זה בדיוק מה שאליו מכוון המחוקק בכנותו את החוק: חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי. ע"פ החוק, המטרה היא להגיע למצב שבו (סעיף 3,ב) "יוסדרו יחסיו של החייב עם נושיו". דבר נוסף שחשוב לדעת: הליך פשיטת הרגל החדש אורך כ-9-12 חודשים בלבד, ולא 18 חודשים כמו בעבר.

המטרה הנוספת של פשיטת רגל: תשלום מקסימלי של החובות לנושים. זה קורה תוך התחשבות בחייב, יכולותיו ומצבו האישי.

מהם השלבים בפשיטת רגל?

פשיטת רגל מורכבת מ-2 חלקים: צו פתיחת הליכים וצו הפטר. המטרה הסופית היא להגיע לצו הפטר. הדרך להגיע אליה היא באמצעות צו פתיחת הליכים.

 

מה המשמעות של הצווים הללו?

צו פתיחת הליכים – בו מחליט בית המשפט כמה כסף תשלמו בכל חודש, עבור כל חובותיכם יחד. את הסכום החודשי הזה תשלמו לקופת כינוס. זהו למעשה התשלום היחיד שלכם במקום כל החובות, ובד"כ הסכום שלו נמוך משמעותית מסכום החובות.

צו הפטר – מחיקת החובות או חלק מהם, בהתאם למקרה הספציפי שלכם.

 

כדי להגיע לצו הפטר יש לעבור 3 שלבים

  1. הגשת בקשה לפשיטת רגל – הליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי
  2. קבלת צו פתיחת הליכים, שבו ביהמ"ש מחליט כמה תשלמו בחודש עבור כל החובות שלכם יחד
  3. דיון בביהמ"ש או בלשכת הוצאה לפועל.

 

לאחר 3 השלבים הללו תקבלו צו הפטר.

 

כדי שהבקשה תתקבל – עורך דין פשיטת רגל

אם כן, בקשה לפשיטת רגל מאפשרת לחייב להפסיק לנסות ולגלגל הלוואות, לעבוד בעבודות שחורות ולחיות בשעבוד לנושים. כדי שהבקשה תתקבל והחייב יוכרז כחדל פירעון (פושט רגל), כדאי להיעזר בעורך דין פשיטת רגל שידע להציג את הנתונים באופן המשכנע ביותר.

מערכת ההוצאה לפועל עמוסה בעבודה, ונוטה לדחות את הבקשות לפשיטת רגל בקלות. עו"ד פשיטת רגל ותיק ומומחה ידע איך לא ליפול בפרטים הקטנים, שיצדיקו דחייה מצד המערכת.

 

צו פתיחת הליכים וכינוס נכסים

בצו פתיחת הליכים ייקבעו מהם הסכומים שיחזיר החייב מדי חודש לקופת הכינוס. בנוסף, בקופת הכינוס ייצברו גם נכסים של החייב שמהם יוחזרו סכומי נוספים לנושים. מי שאחראי על כינוס הנכסים הוא הנאמן. הנאמן הוא כינויו של בעל הסמכות בכינוס נכסים של פושט רגל.

 

כיצד מחליטים מה יהיה סכום הכסף החודשי שאותו ישלם החייב לקופה?

  • הסכום המינימלי הוא 150 ש"ח לחודש.
  • הסכום הסופי שמשלם כל אחד משולם באופן הבא: סך ההכנסות של החייב ובן/בת הזוג, מינוס הוצאות מחייה בסיסיות, כמו גני ילדים, שירותי בריאות, או מוצרי מחייה בסיסיים. לאחר קיזוז הוצאות חיוניות אלו, שאר הסכום יופרש לקופת הכינוס.

 

עו"ד פשיטת רגל מקצועי ותיק ומיומן, ידע להוכיח על הוצאות חיוניות עבורכם ולהוציא אתכם עם סכום חודשי מינימלי לתשלום הנשייה.

 

כינוס נכסים – עו"ד פשיטת רגל יוציא אתכם עם מינימום נזקים

לרוב, הנכסים שיועברו ע"י הנאמן לקופת הכינוס הם רכבים וכלי ערך שונים. נכסים אלו יימכרו במכירה פומבית או בדרך אחרת, וסכום המכירה ישולם לנושים. במקרים נדירים יחליט הנאמן לכנס גם את דירת המגורים של החייב לקופת הנשייה במסגרת כינוס הנכסים.

החוק מקשה ומגביל ביותר לקיחה של דירת מגורים לקופת הכינוס. עם זאת, תמיד כדאי להיעזר בעו"ד פשיטת רגל שיוציא אתכם בלי שישפטו את עורכם מעליכם: כמה שפחות נכסים, כמה שפחות נזקים.

 

עורך דין פשיטות רגל – כך תעברו את זה נכון

מה עוד כדאי לקחת בחשבון?

המעלה בייעוץ מקצועי: עו"ד פשיטת רגל שיקלוט היטב את מצבכם הכלכלי, ידע להביט על התמונה הרחבה. לא תמיד כדאי להתחיל פשיטת רגל, ודעתו של אדם שראה מקרים רבים בהחלט תוכל לתרום לכם. בנוסף, יש אפשרויות נוספות והמלצות אפשריות גם כשמחליטים על פשיטת רגל. זה אומר שאם יש לכם דירה או ירושה באופק, עו"ד חכם יוכל להמליץ לכם על הסדר חוב או על איחוד תיקים – הליכים שיכולים להקל עליכם במהלך מחיקת החובות. פנו לפגישת ייעוץ. כדאי להשקיע סכומי כסף קטנים, שיעזרו לכם במחיקת החובות הגדולים.

 

איך לבחור עורך דין לפשיטות רגל?

הנה כמה טיפים נחמדים:

  • הישן והטוב: המלצות של חברים. שאלו את מי שעבר תהליך דומה, ולמדו מהניסיון שלו
  • פנו לפגישת ייעוץ ללא התחייבות. נסו להתרשם מהתנהלותו של עורך הדין מולכם
  • הכי חשוב: לא להתפתות. רק עורך דין פשיטות רגל, רק מומחה ספציפי וייעודי בתחום הזה – ולא החבר מהתיכון שהוא עורך דין ויעשה לכם מחיר זול.

 

מה עורך דין טוב באמת יספק לכם?

מתלבטים עדיין אם לפנות לעורך דין או לנסות לעבור את התהליך בעצמכם? הנה כמה תשובות לשאלה – מה תקבלו בתמורה לכסף שאתם משלמים לעורך דין פשיטת רגל. אז אם זה עורך דין מקצועי וטוב, קבלו:

  • העלאת הסיכויים לכך שבקשתכם לפשיטת רגל תתקבל
  • כינוס נכסים באופן המתחשב ביותר והטוב ביותר עבורכם
  • ייצוג בבית המשפט או בלשכת הוצאה לפועל וייעוץ כיצד לנהוג במהלך הדיונים
  • זירוז ההליכים וקיצורם למינימום זמן, כך שבתוך חודשים ספורים – כבר תהיו אחרי

 

עורך דין פשיטת רגל ייצג אתכם ברגעים לא קלים בחיים, אך כאלה שמאפשרים הזדמנות שנייה ומוכיחים שאפשר לצמוח גם מתוך משבר. זה מאתגר, אבל זה אפשרי. מה שצריך זה פשוט לעשות את זה נכון, ולקוות לטוב. נחשוב טוב, יהיה טוב!

פשיטת רגל זהו הליך שמתרחש כאשר חייב לא יכול לשלם את חובותיו לנושים שלו במועדם. כיום הליך פשיטת הרגל הוחלף בהליך דומה, אשר נקרא "חדלות פירעון ושיקום כלכלי". מטרת ההליך היא לשקם את מצבו הכלכלי של החייב ולהסדיר את חובותיו אל מול הנושים, כך שיוכל לפתוח ב"חיים חדשים".

הליך פשיטת רגל מורכב משני שלבים: בשלב הראשון מוצא צו פתיחת הליכים, בו בית המשפט מגדיר לחייב תוכנית חודשית על מנת להחזיר את חובותיו לנושים, ובשלב השני מתקבל צו הפטר, שפוטר את החייב מתשלום יתרת החובות שהוא טרם שילם במלואם עד אותו שלב.

חשוב לדעת שלא כל הבקשות להתחיל הליך פשיטת רגל מתקבלות, וגם בהליכים שכן מתקבלים – לא תמיד החייב מקבל צו הפטר שפוטר אותו מחובותיו. עורך דין פשיטות רגל הוא הגורם המקצועי המתמחה בהליכים אלו, ויידע בצורה הטובה ביותר לדאוג לכך שבקשתכם תתקבל ושתקלו צו הפטר.

במידה וחייב מעוניין להגיש בקשה לפשיטת רגל, מומלץ שייעזר לשם כך בעורך דין פשיטות רגל, על מנת להציג את עמדת החייב באופן הטוב והמשכנע ביותר. כמו כן, סיכוייו של החייב לקבל צו הפטר שימחק חלק מחובותיו גדול יותר כאשר הוא מיוצג על ידי עורך דין.

משרד עורכי דין לויטה מזור קנפו ושות'

משרד עורכי דין לויטה מזור קנפו ושות'

משרד לויטה-מזור ושות', עורכי דין ונוטריון, מציע ללקוחותיו מעטפת כוללת של שירותים משפטיים וייצוג משפטי בתחום הנדל"ן והמשפט האזרחי-מסחרי. המשרד, עם ניסיון עשיר ומוכח בשני תחומים אלה, נותן דגש, במסגרת שירותיו, למקצועיות ברמה גבוהה, התאמה מדויקת ונכונה לצרכי הלקוח ולליווי אישי וצמוד לאורך כל הדרך.