fbpx

אינכם חייבים לסגור את המסעדה שלכם – לנו יש את הפתרון עבורכם!

בעלי מסעדות עצמאים מפסידים סכומים גבוהים של הכנסות. לכך ישנן מגוון סיבות כמו סכסוך בין שותפים, אובדן של אדם קרוב, משבר בריאותי של אחד מבני המשפחה, קורונה, מלחמה, מצבי חירום ועוד. אך במרבית מהמקרים ההפסדים קשורים אך ורק בניהול לקוי של המסעדה. זה יכול להיות מסיבות הקשורות בצוות העובדים שמועסק במסעדה, בתמחור שגוי של המנות, מיתוג ועוד.

מדוע מסעדות רבות מגיעות לסגירה?

ההבנה שהעסק עומד בפני סגירה יכולה להגיע לא פעם בשלב מאוחר מדי. בתחילת דרכו העסק משגשג ואף מניב רווחים כלכליים. ייתכן שהוא אף מחזיר את ההשקעה וייתכן שישנו אפילו רצון להתרחב ולגדול.

אך הגורל החליט אחרת ולפתע ישנה חריגה לא רצויה ממסגרת חשבון הבנק. אחת הסיבות שעניין זה הוא שכיח בקרב בעלי מסעדות הוא התמקדותם בשורת הרווח מבלי לבחון את תזרים המזומנים. כך למשל, הוצאות שונות כגון מע״מ או תשלומים אחרים, שבעל המסעדה לא נערך אליהן והן לא נלקחו בחשבון מראש, יכולות להביא לשיתוק הפעילות של המסעדה.

בעלי מסעדות רבים פותרים את הבעיה הזו על ידי הגדלה של המסגרת, אך זו יכולה להיות בקלות תחילתו של כדור שלג שרק ילך ויתפח. והנה עבר חלף לו חודש נוסף והעסק עדיין לא מצליח להרוויח כמו שצריך כדי לאפשר כיסוי של החוב שהצטבר. בשלב זה, אין זה נדיר שבעלי המסעדות מחליטים לקחת הלוואה כדי לכסות על המינוס שנוצר.

אינכם חייבים לסגור את המסעדה שלכם – לנו יש את הפתרון עבורכם!

אך ייתכן שהחוב גדל לממדים גדולים כל כך שהבנק כבר אינו מאשר לקיחת הלוואה. כאשר נוטלים הלוואה, אם לא לוקחים בחשבון את הוצאות הריבית והמימון, הדבר עשוי להגדיל את ׳כדור השלג׳ של החוב, שרק הולך וגדל.

ייתכן שבשלב זה קיבלתם החלטה לסגור את העסק, משום שזה נראה לכם הפתרון האפשרי היחיד. אך רגע לפני שאתם מקפלים הכול, מפטרים מלצרים ומוכרים את כל הציוד, מומלץ שתעצרו ותחשבו. נסו לפנות לבעלי מקצוע מיומנים ומקצועיים, שיוכלו להראות לכם את הדרך הנכונה למנוע את סגירתה של המסעדה.

נניח שהמסעדה צברה חובות, אין יכולת כבר לשלם לעובדים, למלצרים, עובדי המטבח, שפים, עובדי ניקיון, צוות ניהול, הנהלת חשבונות ועוד. החובות הממוצעים של מסעדות שמחליטות לסגור את שעריהן עומדים בממוצע על כמיליון וחצי שקלים. דעו שאם אתם מצויים במצב זה אינכם עומדים לבדכם כלל, למרבה הצער בעלי מסעדות רבים מגיעים למצב זה. אך ישנן חדשות טובות – בהחלט יש מה לעשות.

כיצד אנו יכולים לסייע לכם למנוע את סגירת המסעדה שלכם?

בשלב הראשון נקיים פגישת היכרות

כל עסק ובעליו הם עולם ומלואו ולכל אחד יש את הסיפור שלו. אנו רוצים להכיר את הסיפור שלכם, כדי להבין בדיוק כיצד הגעתם למקום שבו אתם נמצאים וכיצד נוכל לסייע לכם בצורה הטובה ביותר עבורכם.

במהלך הפגישה נבדוק איך העסק התנהל עד כה, האם המסעדה רשומה כחברה בע"מ, שותפות או עוסק מורשה. פרטים אלו הם חשובים ביותר, משום שהם יראו לנו מהו הנתיב המשפטי שבו עלינו לבחור כדי להביא אתכם לתוצאות הרצויות.

 

במהלך השלב הזה נבחן את המצב הכלכלי של העסק מבחינת מאזן החובות.

מאזן החובות מורכב מנכסי העסק, התחייבויותיו הפיננסיות וההון העצמי שלו. נכסי העסק יכולים לכלול את מקום העסק, כלומר הנדל"ן, את חומרי הגלם שבו ואף מיתוג ייחודי לעסק אם ישנו. ההתחייבויות של העסק מורכבות מחובות העסק לספקים, לגופים מלווים כמו בנקים וגם חובות לעובדי המסעדה בין אם מדובר במלצרים ובין אם מדובר בשף העובד במטבח.

לכל עסק ישנו כמובן רואה חשבון או יועץ מס. אנו מקפידים לפעול בשיתוף פעולה עם כלל בעלי המקצועות הללו וזאת כדי לקבל תמונה מלאה של כלל הנתונים ובחינתם מזוויות שונות. אנו נבדוק גם באיזה שלב משפטי נמצאים החובות ועד כמה ישנו סיכון של בעל העסק באופן אישי או שמדובר בסיכון שנופל על העסק בלבד.

כאשר יש בידינו את כל הנתונים מתחילתם ועד סופם, ניתן להתחיל לעבוד על מציאת הפתרון המתאים לעסק שלכם. יצירת תקציב נכון, מתוכנן ומותאם אישית למסעדה שלכם ולצרכים שלכם, עשויה להביא אתכם ואת המסעדה שלכם למקומות שאפילו לא חשבתם שאפשריים.

 

מדוע מומלץ להיעזר בעורכי דין כדי להציל את המסעדה שלכם

ייתכן שחבריכם לעולם המסעדנות ימליצו לכם ללכת לפשיטת רגל שם ימחקו לכם את החובות. המושג "פשיטת רגל" יוצר מתח מידי ולעולם לא ישמע כמו אופציה טובה. יחד עם זאת בהחלט יכול להיות שבמקרים מסוימים זה יהיה הפתרון הנכון, אך פתרון זה לא מתאים לכולם!

אנו עורכי דין לענייני פשיטת רגל וחדלות פירעון עם ניסיון בתחום של מעל לעשרים שנה. הניסיון הרב והמיומנות שלנו אף מאפשר לנו ללמד עורכי דין אחרים העוסקים בתחום זה ולהכיר להם את הסודות החשובים ביותר, ליצירת תהליך שיקום עסק מוצלח.

לצד הליך פשיטת רגל ישנם הליכים נוספים שאינם ידועים בהכרח לכל עורכי הדין באשר הם. הליכים אלה יכולים להיות יצירת הסכמים מול הבנקים, הסדרי חוב, פניה ישירה לבית המשפט, הגשת תביעה לביטול הסכם ועוד. הניסיון המשפטי המגוון שלנו נותן לנו את האפשרות להעניק לכם פתרונות יצירתיים, שאפילו לא העליתם על דעתכם שהם אפשריים. פתרונות אלה יכולים לחסוך לכם המון זמן, לחץ וכסף, והרי זו מטרתנו בסופו של דבר.

כדי שנוכל למצוא את הפתרון הנכון ביותר עבורכם, אנו בוחנים את התיק שלכם מכיווני חשיבה שונים. לדוגמה ישנם מקרים שבהם תכנון מס נכון יוביל להחזרים ממס הכנסה או מע"מ וזו רק דוגמה אחת מיני רבות. במשרדנו ישנם עורכי דין עם ידע וניסיון רבים בענייני מס, המכירים את כל השיטות והדרכים הטובות ביותר להשבת העסק שלכם לחיים.

אנו מקפידים לפעול בשיתוף פעולה עם עורכי דין ואנשי מקצוע במגוון תחומים, כדי להעניק לכם את הכיסוי המושלם והמעטפת המשפטית המלאה. אכן אין פתרון קסם אחד, אך אנו נמצא עבורכם את הפתרון הנכון ביותר עבורכם! הצוות המקצועי שלנו יעמוד לצידכם וילווה אתכם בכל שלב ושלב בתהליך.

משרד עורכי דין לויטה מזור קנפו ושות'

משרד עורכי דין לויטה מזור קנפו ושות'

משרד לויטה-מזור ושות', עורכי דין ונוטריון, מציע ללקוחותיו מעטפת כוללת של שירותים משפטיים וייצוג משפטי בתחום הנדל"ן והמשפט האזרחי-מסחרי. המשרד, עם ניסיון עשיר ומוכח בשני תחומים אלה, נותן דגש, במסגרת שירותיו, למקצועיות ברמה גבוהה, התאמה מדויקת ונכונה לצרכי הלקוח ולליווי אישי וצמוד לאורך כל הדרך.