fbpx

איך מתמודדים עם חובות?

האם הגעתם למצב שבו הבנקים סגרו את שעריהם בפניכם? האם הגעתם למצב שבו גמרתם את כל החסכונות שלכם ואינכם יודעים כיצד להתמודד עם ההוצאות הכלכליות העתידיות? אם השבתם בחיוב על השאלות הללו, אתם ככל הנראה נמצאים במצב של חדלות פירעון או שאתם מאוד קרובים לשם. מהי חדלות פירעון ומה ניתן לעשות עימה? כל התשובות במאמר שלפניכם.

מהי חדלות פירעון?

אם יש לכם חובות, אפילו כאלה שעליהם גיליתם רק לאחר שקיבלתם מכתב התראה ששלח הבנק או מכתב התראה שנשלח מכל אדם או גוף אחר אשר לו אתם חייבים כסף (נושה), אתם ודאי נמצאים במצב של בלבול וחוסר ודאות. כיצד ממשיכים מכאן? בהחלט מדובר במצב לא פשוט, הטומן בחובו המון לחץ ולעיתים אף פחד. אך דעו שלא הכול אבוד ובהחלט ניתן למצוא פתרונות שישיבו אתכם לדרך כלכלית חדשה ויציבה יותר.

חדלות פירעון הוא הליך שמטרתו לסייע לכם לצאת מהבור הכלכלי שאליו נקלעתם – ולהשתקם. בעבר הליך זה היה נקרא הליך פשיטת רגל, אך שמו שונה וכך גם חלק מהתנאים והחוקים הכלולים בו בשנת 2019. למעשה ההליך בשמו המלא נקרא הליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי, ומטרתו לסייע לחייב לשלם את חובותיו בצורה כזו שתאפשר לו גם להשתקם כלכלית ולצאת לדרך פיננסית חדשה, כדי למנוע את חזרתו למצב זה בעתיד.

איך מתמודדים עם חובות

בהליך של חדלות פירעון, חיוני לקבל ייצוג משפטי מקצועי של עורכי דין המתמחים בתחומים הללו. ללא ייצוג מתאים אתם עשויים לשלם מחיר כבד שניתן להימנע ממנו. לדוגמה בהליך זה, בית המשפט רשאי לקחת את הבית שרכשתם בכסף שאותו הרווחתם בעבודה קשה, לטובת החזר החובות לנושים אשר להם אתם חייבים. לעיתים תידרשו במסגרת ההליך לשלם חובות שכלל אינכם נדרשים לשלם אם הייתם יודעים באילו דרכים ניתן לטעון נגד אותו חוב או נגד הנסיבות שבהן החוב נוצר.

פתיחת הליך חדלות פירעון מתחילה עם הגשת צו פתיחת הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי מידי הנושה, לו חייב האם שהוא בעל החוב. החייב עצמו יכול גם הוא לבקש צו לפתיחת ההליך ולהגישו לממונה על הליכי חדלות פירעון. חייב שהגיש בקשה יכול לחזור בו לפני הרגע שבו מתקבל הצו לפתיחת הליכי פירעון עצמו. כמו כן, ניתן לבקש העברה של הבקשה לסניף מחוז אחר, כל עוד הממונה על הבקשה פועל בו.

לאחר הגשת הצו ישנה תקופת ביניים הנמשכת כשנה, שלאחריה יקבל החייב צו לשיקום כלכלי, המפרט את התנאים שבהם צריך החייב לעמוד, כדי שיוכל לקבל הפטר חובות. הפטר חובות למעשה מאפשר מחיקה של החובות במקרים שבהם החייב מוגדר כמוגבל באמצעים.

ישנם שני סוגים של צווי הפטר חובות – הפטר מותנה והפטר חלוט. הפטר מותנה מצווה על החייב לעמוד בתשלומים הדרגתיים לנושים, המאפשרים הסרת הגבלות שונות המוטלות על החייב. לאחר תום תקופת התשלומים, כל עוד עמד בהם חייב, תוגש בקשה לצו הפטר חלוט. הפטר חלוט פוטר את החייב מחובותיו באופן מידי. לאחר שניתן צו זה מסתיימים בעצם הליכי חדלות הפירעון. החייב דורש הגשה של הצו לנושים אשר להם הוא חייב, כדי לוודא שאכן כל ההליכים הקיימים נגדו מגיעים לסיומם.

הליך חדלות פירעון? לא מתאים לכל אחד

הליך חדלות פירעון הוא אומנם הליך שמטרתו להשיב את החייב למקום כלכלי טוב יותר, אך הדרך לשם עדיין איננה קלה. מי שפותח בהליך זה יכול למצוא עצמו תחת הגבלות מחמירות לרבות עיכוב יציאה מהארץ, מניעת יכולת החזקת כרטיסי אשראי, תיוג כלקוח מוגבל בבנק ישראל, כך שלא ניתן לקבל מסגרת בבנק או להחזיק בפנקס צ'קים ואיסור על פתיחת עסק.

התפקיד שלנו כעורכי דין המתמחים בהליכי חדלות פירעון וטיפול בחובות הוא למנוע את ההגבלות החמורות הללו או לפחות לסייע במידה ניכרת בהתמודדות איתן. ישנם גם פתרונות אחרים לצד הליך חדלות פירעון שכדאי להכיר בטרם תבחרו במסלול זה. ייתכן שדווקא הפתרונות השונים הללו יהיו הנכונים ביותר עבורכם.

גם במקרים שבהם הבנק שממנו לקחתם את המשכנתה פתח בהליכים בהוצאה לפועל שהובילו למינוי כונס נכסים – עדיין יש מה לעשות. למשל, ניתן להגיש בקשות דחופות שימנעו את הפינוי של החייב מהדירה והוצאת כלל הרכוש של החייב אל הרחוב, מצב שבו אף אדם לא רוצה להימצא. בהחלט יש ביכולת עורך הדין לסייע להגיע להסדרים ומחיקת חובות גם מבלי להגיע למצבי קיצון כואבים שכאלה.

 

מהו הליך הסדר חוב?

הליך נוסף שבו תוכלו להיעזר להסדרת החוב שבו אתם מצויים הוא הליך הסדר חוב. בהליך זה למעשה מתקיים הסכם הדדי בין החייב לבין הנושים שבו מוסכם כמה מהחוב יוכל החייב לשלם לנושה. פעמים רבות נושים מעדיפים להסכים להליך זה משום שכך הם יכולים לקבל חזרה חלק מהכסף שניתן לחייב. לעומת זאת בהליך חדלות פירעון ייתכן שלא יזכו לראות חלק נכבד מהכסף שניתן.

את הליך הסדר החוב יש לערוך בליווי עורך המתמחה בהליכים מסוג זה. זכרו כי מדובר בחוזה מחייב ועליכם להבין בדיוק על מה אתם מסכימים וחותמים. עורך הדין שלכם ישמור על האינטרסים שלכם ויסייע לכם לצאת מההסכם עם כמה שיותר הטבות על תשלום החובות.

 

נסו לשמור על קור רוח

חובות שהולכים ותופחים הם מקור עצום ללחצים שעשויים להוביל לקבלת החלטות שגויות, שרק יגדילו את הבעיה לממדים מפלצתיים עוד יותר. כדי להימנע מהגעה להליך חדלות פירעון, אם טרם הגעתם אליו כמובן, מומלץ לעצור ולבחון את מצב החובות השונים שלכם כדי לטפל בהם בצורה היעילה ביותר. גם כאן מומלץ מאוד להיוועץ בעורכי דין המתמחים בהליכי חובות, שיציגו בפניכם את האפשרויות המשפטיות העומדות בפניכם לטיפול בחובות השונים.

 

בסיוע של עורך דין המתמחה בתחום תוכלו ליצור תוכנית ברורה שתסייע לכם לחסל את החובות בצורה אחראית ושקולה. התנהלות מתוך לחץ יכולה להוביל אתכם לפעול בצורה שתזיק לכם הרבה יותר. עורך הדין יוכל לסייע ביצירת הסדרי תשלומים של חובות מול ההוצאה לפועל ואפילו מול הנושה עצמו אשר לו אתם חייבים.

 

אנו נשמח לעמוד לצדכם ולבלות אתכם בתהליך הטיפול בחובות שמתאים בצורה הטובה ביותר למצבכם הכלכלי. יחד נוכל להביא אתכם לנקודה שבה תוכלו לצאת לדרך כלכלית חדשה וטובה יותר, כך שתוכלו לשים מאחוריכם סוף סוף את הזמן שבו הייתם שקועים בחובות. יש פתרון לכל חוב, אל תרימו ידיים.

משרד עורכי דין לויטה מזור קנפו ושות'

משרד עורכי דין לויטה מזור קנפו ושות'

משרד לויטה-מזור ושות', עורכי דין ונוטריון, מציע ללקוחותיו מעטפת כוללת של שירותים משפטיים וייצוג משפטי בתחום הנדל"ן והמשפט האזרחי-מסחרי. המשרד, עם ניסיון עשיר ומוכח בשני תחומים אלה, נותן דגש, במסגרת שירותיו, למקצועיות ברמה גבוהה, התאמה מדויקת ונכונה לצרכי הלקוח ולליווי אישי וצמוד לאורך כל הדרך.